Sweet Followers

Cik Qaseh Visitors

AmazingCounters.com

22 Feb 2014

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE PRASEKOLAH SK BUKIT PADANG

Barisan PISMP Prasekolah bersama pensayarah dan guru prasekolah Khas SK. Bukit Padang

Lawatan kali ini adalah bertujuan memberi kami peluang untuk mengenali kanak-kanak berkeperluaun khas ini dengan lebih dekat. Dalam aktiviti lawatan ini juga, kami juga mempunyai peluang untuk merasa pengalaman sebagai guru pendidikan khas. Hihi... memandangkan ini adalah kali yang pertama berhadapan dengan kanak2 ini terutama kanak-kanak Autism... kawalan kelas??? jangan cakaplah... haha... semua x keruan bila giliran mengajar sdh tiba... tapi.. honestly,, pengalaman mengajar ni mmg best walaupun ada stress n pening kepala sikit... hihi... biasalah kan... macam2 gelagat...


Sesi pengajaran pun bermula... heeee (sorry,, muka murid dikaburkan atas dasar menghormati mereka...)



4 orang murid... tapi 19 orang guru yang kena kawal... haha


=)


Sesi perbincangan bersama guru prasekolah khas


santai2... tengok tv... murid2 dah penat belajar


Bertanggungjawab.. tolong perlahankan bunyi tv..


meriah kan??? :)


Sesi refleksi bersama pihak Sk Bukit padang


sesi refleksi...


Penyelaras subjek PRA3109... sibuk... haha (yg membongkok tu)


sesi penyampaian cenderahati kepada pihak sekolah kerana sudi menerima kunjungan kami... =)


Tamat dah lawatan pertama ke sekolah pendidikan khas... ada lagi nnti buat kali kedua... hihi... tp xpasti lagi kat skolah mana... skolah yg sama kot... hihi.. pa2 pun... ni betul2 pengalaman yang sangat bermakna buat saya dan rakan-rakan. Kepada masyarakat di luar sana.... TOLONG JANGAN PANDANG RENDAH PADA KANAK-KANAK BERKEPERLUAN KHAS INI... " There is nothing wrong with them... they just learn differently.." 

Selesai ja lawatan di prasekolah khas... kami pun ambil lah peluang untuk melihat di sekitar kawasan sekolah SK bukit padang.... U know what???????? Kelas prasekolah sekolah tu sangat2lah cantik... bleh jadi inspirasi sy bila jd guru prasekolah nnti... hihihi....






CANTIK TAK?????

Okeylah... cukuplah sampai sini sj cakap pasal lawatan... hihi......

" Segalanya bermula di prasekolah "
^_^ 




No comments:

Post a Comment

Leave Your Link :) Jom Blogwalking!