Sweet Followers

Cik Qaseh Visitors

AmazingCounters.com

22 Feb 2014

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE PRASEKOLAH SK BUKIT PADANG

Barisan PISMP Prasekolah bersama pensayarah dan guru prasekolah Khas SK. Bukit Padang

Lawatan kali ini adalah bertujuan memberi kami peluang untuk mengenali kanak-kanak berkeperluaun khas ini dengan lebih dekat. Dalam aktiviti lawatan ini juga, kami juga mempunyai peluang untuk merasa pengalaman sebagai guru pendidikan khas. Hihi... memandangkan ini adalah kali yang pertama berhadapan dengan kanak2 ini terutama kanak-kanak Autism... kawalan kelas??? jangan cakaplah... haha... semua x keruan bila giliran mengajar sdh tiba... tapi.. honestly,, pengalaman mengajar ni mmg best walaupun ada stress n pening kepala sikit... hihi... biasalah kan... macam2 gelagat...


Sesi pengajaran pun bermula... heeee (sorry,, muka murid dikaburkan atas dasar menghormati mereka...)



4 orang murid... tapi 19 orang guru yang kena kawal... haha


=)


Sesi perbincangan bersama guru prasekolah khas


santai2... tengok tv... murid2 dah penat belajar


Bertanggungjawab.. tolong perlahankan bunyi tv..


meriah kan??? :)


Sesi refleksi bersama pihak Sk Bukit padang


sesi refleksi...


Penyelaras subjek PRA3109... sibuk... haha (yg membongkok tu)


sesi penyampaian cenderahati kepada pihak sekolah kerana sudi menerima kunjungan kami... =)


Tamat dah lawatan pertama ke sekolah pendidikan khas... ada lagi nnti buat kali kedua... hihi... tp xpasti lagi kat skolah mana... skolah yg sama kot... hihi.. pa2 pun... ni betul2 pengalaman yang sangat bermakna buat saya dan rakan-rakan. Kepada masyarakat di luar sana.... TOLONG JANGAN PANDANG RENDAH PADA KANAK-KANAK BERKEPERLUAN KHAS INI... " There is nothing wrong with them... they just learn differently.." 

Selesai ja lawatan di prasekolah khas... kami pun ambil lah peluang untuk melihat di sekitar kawasan sekolah SK bukit padang.... U know what???????? Kelas prasekolah sekolah tu sangat2lah cantik... bleh jadi inspirasi sy bila jd guru prasekolah nnti... hihihi....






CANTIK TAK?????

Okeylah... cukuplah sampai sini sj cakap pasal lawatan... hihi......

" Segalanya bermula di prasekolah "
^_^ 




19 Feb 2014

SEMAKIN BESAR UJIAN, SEMAKIN ALLAH SAYANG

Semakin hari... semakin diuji...
aku positifkan diri bahawa itu tanda bahawa Allah sayang dgn hamba2nya...
aku pun bukannya sekuat mana... kalau x tahan,,, air mata lah jawabnya...

Allah tidak akan membebani hambanya di luar kemampuan mereka....

"Tidaklah ada suatu musibah yang menimpa seorang muslim melainkan Allah akan menghapuskan dosa dengannya walaupun duri yang menusuk badannya." (Imam al-Bukhari dan Muslim)

Awak...awak...dan awak..
berusahalah... dan yakinlah bahawa Allah akan membantumu..





18 Feb 2014

PRA3110 Pelan Lantai Prasekolah

                        Tada... inilah pelan lantai prasekolah kumpulan saya... =)

Buat benda ni bukan senang.. hehe... tapi alhamdulillah... dapat rkn skumpulan yg bleh bekerjasama... maka... INILAH HASILNYA...

Buat pelan lantai ini bukan saja2 je tau... ni adalah asas dlm menubuhkan prasekolah... hmm.. sesuai dgn opsyen sy... PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK... dlm hal ni, guru prasekolah perlu ambil kira beberapa faktor seperti keluasan kelas, peralatan2 yg nak diletakkan dlm kelas, kesesuaian peralatan, jumlah dan saiz perabot serta jumlah murid..

Dalam pelan lantai ini juga, ia terbahagi kepada beberapa bahagian spti ruang pembelajaran, dapur, ruaung makan, bilik air dan ruang rehat (Untuk ruang dalam kelas). Bagi pelan lantai luar kelas pula, ia disediakan bagi meletakkan alat permainan luar untuk taman permainan kanak-kanak.

Saiz prasekolah yang tidak mencukupi biasanya menyebabkan kesukaran guru prasekolah dalam menyediakan pelan lantai. (Cabaran guru prasekolah... hehe). Jdi, guru perlu kreatfi untuk menghasilkan pelan lantai dan dekorasi yang baik untuk keselesaan murid-murid.

Oritee!! Tu je lah yg sy nak kongsi... hihi... pelan lantai kami xlah kreatif sangat... in syaa Allah minggu depan kena bentang n dinilai oleh pensyarah.... harap2 memenuhi kehendak lah agaknya... =)

Sekian~~~



Teman Sejati

"Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi...
Persahabatan yang diredhai akan membawa kasih sayang yang hakiki..
walau jasad terbujur kaku... kasih sayang tetap kukuh bersatu...
kerana...
seindah-indah percintaan itu...
Indah lagi persahabatan kau dan aku..." ^_^




















Alhamdulillah... pemenang ketiga pertandingan "digital story" IPG kampus Kent.... cerita tentang persahabatan je pun... heee...

Yg rajin boleh lah tengok2...

http://www.youtube.com/watch?v=9iWJ9wMWRH0

Leave Your Link :) Jom Blogwalking!